ادبیات

تمدید مهلت آثار به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال فارس

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان فارس تا خاتمه وقت اداری روز چهارشنبه 6 مهرماه 1401 تمدید شد.

5 مهر 1401

معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران

بک پکرها وسایل خود را در این کوله جمع نموده و سفر خود را شروع می­ نمایند. سفر با کم ترین هزینه ممکن به هر نقطه ای که دل شان می خواهد. این نوع سفرها معمولا برای علاقه­ مندان به طبیعت­ گردی است. این مطلب برای کسانی است که کوله گردی در ایران را دوست دارند. اگر...

11 مرداد 1401

چگونه به سبک همینگوی وقایع و خاطرات سفر را بنویسیم (قسمت دوم)

در این مطلب و در ادامه قسمت اول با فوت و فن نویسندگی سفر و سبک های مختلف آن در راستای آثار ارنست همینگوی به پیش می رویم.

26 تیر 1401

نکات طلایی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم در چین

فرهنگ مردم در چین | Chinese cultureیکی از مللی که در دنیا به فرهنگ و تاریخشان بسیار می بالندو بر آن اصرار می ورزند، چینی ها هستند. چینی ها دارای تمدن چندین هزار ساله هستند که به خاطر آن دارایی های معنوی و مادی بسیاری را امروزه در اختیار دارند. فرهنگ مردم در چین...

24 تیر 1401

آینه دان؛ کارگاه مکتوب شعر منتشر شد

آینه دان؛ کارگاه مکتوب شعر به قلم مهدی فرجی منتشر شد.

28 اردیبهشت 1401

پیشنهاد مطالعه مجموعه داستان یاد نئون بخیر ، نوشته دیوید فاستر والاس

هرگز او را نمی دیدم، فقط بلد بودم خودم را از چشم او ببینم.

26 فروردین 1401

برترین دانشگاه های زبانشناسی آمریکا کدامند؟

آمریکا یکی از قوی ترین ها در حوزه زبان شناسی است و دانشگاه های خوبی برای این رشته دارد. برترین دانشگاه های زبان شناسی آمریکا را در این مقاله از خبرنگاران بشناسید.

22 فروردین 1401

ابراهیم حاتمی کیا: خوشحالم یوسف دنیا خودش را به تصویر کشید؛ دنیا من با این کار فرق دارد

تهران (پانا) - ابراهیم حاتمی کیا که به علت بیماری کرونا در نشست خبری فیلم سینمایی شب طلایی حضور نداشت گفت در این فیلم تنها یک نام بوده است و کارها به وسیله اویس طوفانی و بهراد مهرجو تهیه شده است. وی یادآورشد نمی توانست ادامه دهد زیرا دنیاش با این کار فرق...

20 فروردین 1401

کارگردان البرزی، برنده جایزه برترین فیلم جشنواره زنان کالیفرنیا

هیئت داوران نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا، جایزه برترین فیلم خود را به فیلم زنی که شاعر بود، ساخته کارگردان البرزی اهدا کرد.

20 فروردین 1401

در خلأ بازار تألیف، جنس بنجل ترجمه نقش الماس را پیدا می نماید

تهران (پانا) - مجید عمیق ترجمه را نوعی داد و ستد بین المللی فرهنگ دانست و عنوان نمود که کسانی که دیوار دور خودشان کشیده اند و نمی خواهند ناکارآمدی خودشان را ببینند، ترجمه را می کوبند.

6 بهمن 1400

معرفی سوغات شیراز

شیراز شهر شعر و فرهنگ و هنر، یکی از مهمترین شهرهای تاریخی ایران بحساب می آید. این شهر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی است؛ گردشگرانی که می خواهند با فرهنگ ایرانی آشنا شوند. خرید یادگاری ها و سوغات شیراز در نوع خود خاطره زیبایی از سفر به این...

17 دی 1400

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! ، خودش در اینستاگرام پست گذاشت!

خبرنگاران : احسان علیخانی مجری توانمند تلویزیون است یک عکس از او همه را به چالش کشید اما خودش بلافاصله جواب داد.

12 آبان 1400

ماجرای عموزنجیرباف و سارق پشت کوه قاف را در کتاب تازه کانون بخوانید

کتاب عموزنجیرباف و سارق پشت کوه قاف به قلم طاهره ایبد در انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شد.

13 شهریور 1400

کرونا نتوانسته چاپ کتاب های کودک را مختل کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، نمایشگاه کتاب کودک شهر بولونیا در کشور ایتالیا به صورت دیجیتال در حال برگزاری است. این نمایشگاه مهمترین رویداد بین المللی است که به انتشارات بچه ها و صنعت چند رسانه ای اختصاص داده شده است. در بولونیا، نویسندگان،...

26 تیر 1400

شعر امام راحل در خصوص حضرت فاطمه معصومه (س)

در روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی ها و روز دختر بخشی از قصیده بلند حضرت امام خمینی (ره) تحت عنوان (نورین نیّرین) در رثای این بانی والا مقام را در ادامه خواهید خواند.

13 تیر 1400

بهترین نقش آفرینی های بازیگران زن در سال 2020 به انتخاب ایندی وایر

ایندی وایر وبگاهی خبری برای فیلم های مستقل جهان در آخرین اقدام خود لیستی از بهترین نقش آفرینی های بازیگران زن در سال 2020 ارائه داده که بطرز عجیبی نام چند بازیگر برجسته چون کیت وینسلت و سروشا رونان برای بازی در فیلم آمونیت در آن نیست.

20 بهمن 1399

انتقاد از سکوت فرهنگستان زبان درباره شجریان

حسین معصومی همدانی می گوید صدای محمدرضا شجریان در خدمت شعر فارسی بود. او همچنین به عنوان عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی معتقد است: حق این بود که این نهاد یادکرد این خدمتگزار عظیم زبان و ادب را فراموش نمی کرد و گمان نمی برد که چون او اهل موسیقی بوده...

25 آبان 1399

محمدرضا گلزار؛ حواشی و فعالیت ها در فضای مجازی

انگیزه - محمدرضا گلزار نیز مثل بسیاری از چهره های کشورمان، فعالیت های حرفه ای یا شخصی خود را از طریق فضای مجازی با هوادارانش به اشتراک می گذارد. در ادامه تازه ترین حواشی اخیر محمدرضا گلزار را در فضای مجازی، به ترتیب تاریخ انتشار هرکدام خواهیم دید.

1 آبان 1399

سلامت ذهنی و فرهنگی جامعه مدیون قلم خبرنگاران است

به گزارش خبرنگاران ، بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در پیامی به ایبنا به مناسبت 17 مرداد (روز خبرنگار)، این روز را به خبرنگاران و فعالان این حوزه تبریک گفت.

6 مهر 1399

انتشار رمان پیشگویانه کرونایی

پل ترمبلی، نویسنده ای که رمانش درباره پاندمی به حقیقت پیوست، می گوید نمی توانست تصور کند که رییس جمهور آمریکا حتی بدتر از شخصیت داستانی او در این زمینه عمل کند.

5 مهر 1399
تعداد: (35)